• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74136
+
-

تدارک ۹۵ مسابقه  برای ورزش کارگری

رئیس فدراسیون ورزش کارگری گفت: ۹۵ مسابقه ورزشی امسال برای جامعه کارگری نقاط مختلف کشور تدارک شد. به گزارش ایرنا، «جواد رمضی» در مجمع انتخابی رئیس هیأت ورزش کارگری استان مرکزی افزود: کشتی، کاراته، پرورش اندام، بوکس، هندبال، والیبال، بسکتبال و فوتسال از مهم‌ترین رشته‌های ورزش کارگری در کشور است که تا پایان سال مسابقات آنها برگزار می‌شود. 

وی اظهار کرد: ورزش کارگری سهم قابل توجهی از ورزش کشور را شامل می‌شود و مسابقات ورزش کارگری در نقاط مختلف کشور زیر نظر مستقیم فدراسیون کارگری برگزار می‌شود.  رئیس فدراسیون ورزش کارگری بیان کرد: تاکنون ۲۰ درصد از برنامه‌های این فدراسیون در برگزاری مسابقات ورزشی کارگری برگزار شد و بر اساس راهبردهای ترسیمی تا پایان سال همه رقابت‌ها برگزار می‌شود. 

رمضی افزود: هیأت ورزش کارگری در ۱۳ استان تشکیل نشده بود که با پیگیری‌های مستقیم فدراسیون و همکاری وزارت ورزش و جوانان این نقیصه برطرف شد و اکنون همه استان‌های کشور صاحب هیأت هستند. وی اظهار کرد: ۲۷ انجمن ورزشی زیر نظر فدراسیون ورزش کارگری فعالیت می‌کنند که افزایش این انجمن‌ها در همه رشته‌های ورزشی از دیگر برنامه‌های این فدراسیون است. 

رئیس فدراسیون ورزش کارگری بیان کرد: استان مرکزی با حدود 3 هزار واحد صنعتی، ظرفیت بالایی در ورزش کارگری دارد و نیاز است که هیأت مربوطه با ایجاد تعامل و همکاری نسبت به بهره گیری از زیرساخت‌های صنایع اقدام کند. مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در این نشست گفت: انجمن‌های ورزشی هیأت کارگری استان تا قبل از سال ۹۶ از ۱۹ انجمن تجاوز نمی‌کرد، اما استان اکنون در این شاخص به ۴۰ عنوان انجمن دست یافته است. 

«محمد تقی آبایی» افزود: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی پشتیبان ورزش کارگری استان مرکزی است و در این راستا همه ظرفیت‌های خود را به کار گرفته است. مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تشکیل هیأت رئیسه قدرتمند با هدف برقراری تعامل با صنایع استان و انجمن‌های مختلف ورزشی مهم‌ترین خواسته‌های این اداره کل از هیأت ورزش کارگری است.  «عابد حقدادی» افزود: انجمن‌های ورزشی محرک و پشتیبان خوبی برای تقویت ورزش حرفه‌ای استان هستند و نیاز است که افزایش ارتباط بین انجمن‌ها و هیأت‌های تخصصی استان در دستور کار هیأت ورزش کارگری باشد. 

وی بیان کرد: شماری از صنایع استان سرانه ورزشی مطلوبی دارند که برخی از آنها در اختیار جامعه ورزش قرار گرفته و برخی با واگذاری به بخش خصوصی خدمات‌رسانی کمتری دارند که اصلاح این فرایندها باید از اولویت کاری هیأت ورزش کارگری استان باشد. مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار کرد: این استان قطب مهم صنعت کشور است، اما همه انتظارها در حمایت از ورزش فقط به 4 یا 5 واحد تولیدی خلاصه می‌شود و هیأت ورزش کارگری استان باید زمینه حمایت همه صنایع را از ورزش همگانی و قهرمانی فراهم کند. در این آیین «مجید اسدی» با کسب اکثریت آرا برای 4 سال سکان هیأت ورزش کارگری استان مرکزی را بر عهده گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید